środa, 20 czerwca 2012

Krem z pieczarek

Dziś nie mam weny ani siły na rozpisywanie się. Kremik bardzo lekki ale sycący u mnie zastąpił obiad.

Składniki ( na jedną porcję )

- 5 pieczarek
- szklanka bulionu
- 0,5 cebulki
- rozmaryn
- pół szklanki mleka
- płaska łyżka mąki ziemniaczanej
- grzanki

Przygotowanie:

Gotujemy bulion ( woda z dodatkiem vegety ). Kroimy pieczarki na mniejsze kawałki wraz z cebulką i podsmażamy je na łyżeczce oliwy. Przyprawiamy całość łyżeczką rozmarynu. Do gotującego się bulionu dodajemy pieczarki i cebulkę i mieszamy przez jakieś 3 minutki. Odstawiamy całość z ognia chwilkę odczekujemy i wszystko blendujemy na gładko. Krem znów wstawiamy na gaz i dodajemy pół szklanki mleka wcześniej wymieszanego z mąka ziemniaczaną. wszystko energicznie mieszamy do zgęstnienia ale nie do zagotowania.



Grzanki robimy z chlebka pokrojonego w kostkę lub porwanego na kawałki włożonego wcześniej do piekarnika to chrupkości.

4 komentarze:

  1. Na pewno smaczny, choc podejrzewam, ze ja musialabym zjesc dwa razy tyle ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. też myślałam, że się tym nie najem ale kremik okazał się sycący plus grzanki z całej kromki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być pyszny ,akurat mam nadmiar pieczarek w domu...

    Świetna portretowa galeria na górze :L

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...