niedziela, 10 czerwca 2012

pancakes dietetyczny

Witam,

Skusiłam się słodyczy syropu klonowego, której nie potrafiłam powstrzymać. Będąc w weekend na działce,  naszła mnie ochota na trochę słodkości. W niedzielny poranek obudziły mnie promienie słońca wpadające przez wielkie okno pokoju. Jeszcze bardzo zaspana wstałam aby zrobić sobie herbatę i to był przełam mojego śniadania, gdyż na półce zobaczyłam syrop klonowy, który uwielbiam. Od razu uśmiech pojawił mi się na twarzy i pierwsza myśl to amerykańskie naleśniki z syropem klonowym. Nie dokańczając pić zrobionej herbaty wzięłam się za ubijanie białek jaj, które nadają tej wspaniałej puszystości naleśnikom. Wiedząc, że to nie jest danie super dietetyczne postanowiłam je trochę zmodyfikować co minimalnie ale zawsze trochę zmniejszyło mój grzeszek :D. Oto przepis:

Składniki:

- 4 łyżki mąki
- 3 łyżki otrąb pszennych
- 2 łyżki otrąb owsianych
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 jajko + białko
- około 1 szklanki maślanki ( ja dodaję na oko, żeby ciasto było lejące )
- syrop klonowy
- oliwa z oliwek

Przygotowanie:

Mąkę, otręby i proszek do pieczenia mieszamy w wysokim naczyniu. Oddzielamy żółto od białka i żółtko wrzucamy do suchych składników. Następnie za pomocą miksera mieszamy składniki dodając maślanki (dodajemy mniej więcej tyle aby ciasto było rzadkie ale nie wodniste ) i odstawiamy masę. Teraz ubijemy dwa białka na sztywną pianę i po ubiciu dodajemy ją do ciasta, dokładnie mieszamy aby wszystkie składniki się połączyły. Rozgrzewamy patelnię dodając trochę oliwy z oliwek ( ja patelnie posmarowałam pędzelkiem, żeby było mniej tłuszczu ). Ważne jest to, żeby patelnia nie była duża, a jeżeli nie mamy innej to nie wylewamy ciasta na całość, ponieważ będzie za cienkie. Najlepiej w ogóle go nie rozprowadzać. Smażymy do momentu pojawienia się na powierzchni naleśnika "bąbelków" i przekładamy na drugą stronę ( około 1 minuty ). Na koniec naleśniki polewamy syropem klonowym.

    Jeżeli nie posiadamy w domu syropu klonowego lub po prostu go nie lubimy można wykorzystać inne smakowite opcję sosów naleśnikowych.

np.:

sos truskawkowy:
Wrzucamy truskawki do rondelka dodając miodu ( ilość oczywiście dowolna ) Gotujące się truskawki rozgniatamy aby puściły dużo soku. Można zrobić tak z malinami, jagodami, wiśniami, morelami, kiwi.


sos jogurtowo-bananowy:
Banany ścieramy na tarce o najmniejszych ząbkach do papki dodajemy jogurt naturalny oraz miód. Możemy również użyć do tego blendera.




3 komentarze:

  1. świetny przepis ;) naleśniki wyszły wyśmienite :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyszły przepysznie!!! :) ja polałam je tylko miodem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ile mniej więcej ich wychodzi z takiej porcji? :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...