poniedziałek, 27 sierpnia 2012

lekki owocowo-kremowy deser

Dziś zaszczycił moje śniadanie lekki deser po kilku modyfikacjach. Smakuje jak hmmm sernik na zimno bez sera :)  W moje życie chyba znów wplata się nudna monotonia, którą chcę zabić ale ciężko jest mi tego dokonać, gdyż nie wiem czy tak naprawdę mam siłę. Próbuję oderwać się gotując lecz to nie to samo co kiedyś.

Składniki:

- 400 ml jogurtu naturalnego
- 50 ml wrzątku
- 2 łyżeczki żelatyny
- syrop malinowy
- wielka łyżka miodu
- dodatkowo bakalie (rodzynki orzeszki itp.)
- u mnie jeszcze słodkie kuleczki

Przygotowanie:

 Jogurt wlewamy do miseczki. Wrzątek razem z żelatyną mieszamy w oddzielnym naczyniu. Do jogurtu dodajemy miód a następnie miksturę z żelatyny. Miksujemy wszystko mikserem. Przelewamy do dwóch wysokich naczyń lecz tylko połowę naszej mieszanki i wkładamy do zamrażarki na około 10 minut. Teraz do tego co nam zostało w misce wlewamy około dwóch łyżek syropu malinowego i znów miksujemy. Wyciągamy nasze szklanki z zamrażarki i ozdabiamy boki syropem malinowym przy samym spodzie i znów do zamrażarki na około 10 minut. Po danym czasie wyciągamy i wlewamy delikatnie resztę różowej masy do szklanek. Wstawiamy na około 2,3 h do lodówki :) Na koniec ozdabiamy kuleczkami, ja dodatkowo posypałam rodzynkami i musli.

7 komentarzy:

  1. świetny pomysł! jeszcze na wierzch świeże malinki bym dodała<3 chyba zrobię sobie na jutrzejszy deser:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny deser :D Koniecznie muszę sobie taki zrobić, jak jeszcze taki lekki.

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszności tu u Ciebie, aż dziwne, że wcześniej mnie tu nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba ten deser wizualnie - z tym paseczkiem na środku wygląda uroczo :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...