środa, 29 sierpnia 2012

moja pierwsza tarta warzywna

Dni, godziny, minuty, sekundy mijają jak oszalałe. Przecież dopiero był początek wakacji miałam tyle planów a teraz kilka dni i znów harówka od początku, na dodatek ze zdwojonym tempem. Szczerze boje się, jestem osobą przyzwyczajająca się bardzo szybko do danych spraw i sytuacji więc trudno jest mi się przestawiać. Dopiero na sam koniec zaczęłam korzystać z błogiej wolności dlatego tarta na obiad :)

Składniki:
ciasto:
- 150g mąki
- 100g masła
- jajko
- szczypta soli
- ser żółty ( u mnie oscypek )

Farsz:
- cukinia
- pomidory
- cebula
- papryka
- przyprawy: ostra papryka, pieprz, sól, shoarma, oregano

Przygotowanie:

Suche składniki na ciasto łączymy następnie dodajemy jajko i posiekane masło, ugniatamy całość do stworzenia jednolitej masy, formujemy kulkę i wkładamy na 30 min do zamrażarki. W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Warzywa kroimy na mniejsze części, plastry, paski jak kto chce. Po upływie 30 minut wyjmujemy nasze ciasto, formę do tart smarujemy masłem bądź oliwą. Kulkę należy rozwałkować na blacie wysypanym mąką a następnie przełożyć je na formę i ugnieść tak, żeby stworzyć kształt tarty. Tak przygotowany spód wkładamy na 10 minut do piekarnika. teraz wyjmujemy częściowo upieczone ciasto i układamy na nim warzywa i ser, posypujemy je przyprawami i znów do piekarnika tym razem na 30 minut. Gotowe :)




16 komentarzy:

  1. mniam, świetny pomysł na obiad<3
    wykorzystaj dobrze te ostatnie dni wakacji:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym taką. ;) Musiała być pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam ,wygląda pysznie ,na pewno jest smaczniutka ! i oczywiście zdrowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. to musiało być pyszne :)
    ja też zaczełam dopiero teraz korzystać z wakacji
    ba,nawet zaczełam wstawać po 7 co jest cudem bo prawie całe wakacje budziłam się koło 5 ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama z siebie się tak budziłam i potem juz zasnąć nie mogłam.Najwyraźniej mojemu organizmowi wystarczało 5-6 godzin snu bo w ciągu dnia nie odczuwałam tego jakoś specjalnie :p

      Usuń
  5. Tarta wygląda przepysznie, ale ja jestem chyba spaczona, bo ja ZAWSZE widzę takie warzywa w towarzystwie kurczaka i mi go brakuje, więc cóż... zawsze mi wychodzi danie warzywne !Z! kurczakiem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Prezentuje się znakomicie. Z chęcia spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pierwsza i od razu taka udana!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smaczny ten debiut :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ty sie ciesz, ze miewasz wakacje, bo za jakis czas przyjdzie ci zadowalac sie maksimum 2-tygodniowym urlopem :P
    A tarta pysznie wyglada. Az trudno uwierzyc, ze to twoj debiut w tym temacie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z przyjemnością nominowałam Cię do Verstile Blogger Award, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. 1. raz? No ale chyba nie ostatni? ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jutro na moim blogu pojawi się oficjalna nominacja twojego bloga do The Versatile Blogger Award :).

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...