sobota, 8 września 2012

Najlepsza PIZZA pod słońcem !

Hmm zaniedbałam troszkę nie było mnie parę dni a już czuje jakby nie było mnie parę miesięcy. Dziwne uczucie. Może to przesz szkołę? Brak czasu? Stres? nie wiem ale wiem, że muszę to nadrobić. W czwartek przyjechała do mnie Kalina, niestety widujemy się max 4 razy w roku więc trzeba koniecznie wykorzystać ten czas. Stwierdziłyśmy, że tradycją naszych spotkań są wyjścia do naleśnikarni ( u mnie w łodzi "Manekin" ) wtedy choćby się waliło i paliło zjem całego wielkiego naleśniora !! Odbiegając troszkę od tematu przechodząc do dzisiejszego dania muszę powiedzieć, że sama jestem z niego dumna ;o. Chciałam zrobić niespodziankę mojemu facetowi i za nic w świecie nie wiedziałam co zrobić mu na kolacje z tego względu, że preferował coś na ostro. Ale olśniło mnie ! Pizza !


Składniki:

- dwie szklanki mąki
- 1 płaska łyżeczka suchych drożdży 
- 2 łyżeczki oliwy z oliwek
- 3/4 szklanki letniej wody
- szczypta soli
- 1 płaska łyżeczka cukru 

Farsz: ( każdy dopiera je według uznania )
- ser
- wędlina
- papryka
- cukinia
- ketchup 
- przyprawy : oregano, papryka ostra, shoarma/gyros

Sos:
- koncentrat pomidorowy
- papryka ostra
- sól
- pieprz
- oregano

Przygotowanie:

Do wody wsypujemy cukier, suche drożdże, oliwę i sól, mieszamy dokładnie aby drożdże połączyły się z innymi składnikami, następnie wsypujemy do miski mąkę ( może być przesiana ). Do mąki wlewamy połowę naszego roztworu wody z drożdżami i ugniatamy ciasto, dolewamy resztę nadal ugniatając bardzo dokładnie. Jeżeli ciasto będzie zbyt lepkie podsypujemy mąką ( u mnie było lepkie więc można dodać mniej roztworu ) Wyrabiamy nasze ciasto i odkładamy pod przykryciem (ściereczka) w suche ciepłe miejsce na godzinę. Po tym czasie nastawiamy piekarnik na 200 stopni, a nasze ciasto wałkujemy na okrągły kształt. Ważne jest to żeby ciasto nie było za cienkie. Przekładamy nasze ciasto do formy ( u mnie akurat do tarty bo jest okrągła, ale może to być zwykła blacha wyłożona folią aluminiową posmarowana oliwą ) Zawijamy brzegi smarujemy ketchupem i układamy składniki wędlina, cukinia, papryka, ser, posypujemy całość oregano, papryką ostrą i gyrosem. Pizze wkładamy do piekarnika na 20 min. I gotowe :) Możemy zrobić również szybki sos, mała puszeczka koncentratu przyprawiona solą, pieprzem, oregano oraz papryką ostrą.
PS. mały trik, żeby ciasto nie nasiąkało np. wodą z pomidorów ( jak robimy pizze z pomidorami ) smarujemy już uformowane ciasto oliwą lub innym tłuszczem :)

6 komentarzy:

  1. Mniaam, co za pizza :D Domowa najlepsza!
    Swoją drogą, proszę, zamień linki na blogu i ew. obserwację. Zmieniłam adres na relishmeals.blgospot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam domową pizzę- możliwość doboru składników i jaka satysfakcja :) Świetna Ci wyszła!

    OdpowiedzUsuń
  3. domowa pizza jest najlepsza, Twój chłopak na pewno był uradowany taką kolacją:D

    OdpowiedzUsuń
  4. elegancko Ci to wyszło :D

    a ja mam małą prośbę :) mam nadzieję, że to nie będzie problem? :)

    zrobiłam ciasto marchewkowe. Oto przepis:

    k - kcal

    1,5 kg marchwi 1500 - 375 k (liczyłam 25 kcal na 100 g marchewki)
    1 szklanka jablek startych 250 g 110 k (liczyłam 40 kcal na 100 g jabłek)
    4 jajka 225 g – 315 k
    ¾ szl cukru 180 g – 720 k
    szkl oleju (mniej więcej ¾) 200 g – 1600 k
    2 szkl mąki 260 g – 900 k (wg przelicznika na ilewazy.pl 2 szkl to 260 g)

    2615 g – 4020 kcal
    100 g – 155 kcal

    I z proporcji
    4020 razy 100 = 402000
    402000 podzielić na 2615 = 155

    Czy to możliwe, że wyjdzie tylko 155 kcal na 100 g ? Dobrze obliczyłam?

    Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. na bogato! i jakie pulchne ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią bym się poczęstowała, dziś na kolację u mnie też pizza z przepisu Pascala(kuchnia lidla) z mozzarellą, pomidorami, oliwkami, salami.., zapowiada się pysznie:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...