piątek, 14 grudnia 2012

piernikowe babeczki

Święta? Tak już zaraz, trzeba się przygotować na psychiczne obżarstwo. Boję się? Tak. Nie zmienia to faktu, że jestem głodna na samą myśl o świątecznych smakołykach. Ustaliłam, że zajmę się łakociami na te dni i pierogami, przynajmniej w tym będę mogła mieć mój własny udział, i nic nie będzie "dotłuszczone" jak lubi to robić specjalnie dla mnie moja babcia... Raz ją nakryłam na dodawaniu pół paczki masła do buraczków, żeby tylko były bardziej tłuste i kaloryczne, po co?  Na pewno nie dla lepszego smaku... I od tamtej pory nie ufam jedzeniu zrobionemu przez babuszkę :)
Tak czy siak dziś świąteczne babeczki z pomysłu: http://www.dusiowakuchnia.pl/2012/12/muffinki-piernikowe.html strasznie mi się spodobały więc postanowiłam zobaczyć, czy mi wyjdą. I wyszły :)

Składniki:
2 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
2 łyżki płynnego miodu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
1/3 szklanki oleju
jajko
1 łyżka przyprawy korzennej Dr. Oetker
łyżeczka kakao

W jednej misce łączymy składniki suche: mąkę, cukier, proszek, przyprawę korzenną i kakao.
W drugiej misce mokre składniki: mleko, miód, olej i jajko.
Zawartość dwóch misek łączymy ze sobą, mieszając mikserem.
Przekładamy do formy i nalewamy do 3/4 wysokości papilotki.
Pieczemy 25 minut w temp. 180st.C.
Smacznego :)

10 komentarzy:

  1. Pięknie wyszły, mam nadzieję, że będą również smakować :) Zapraszam do pochwalenia się nimi na moim fanpejdżu :)

    buziaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak apetycznie wyglądają :) Pierniczkowe smaki są o tej porze roku jak najbardziej wskazane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zarówno u Ciebie jak i u Dusi wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również urocze, jak i oryginalne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak dla mnie połączenie idealne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. czas upiec takie świateczne babeczki ,super ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Czemu się boisz???

    Ja to już bym dzisiaj chciała!...

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja babcia też lui dodawać mnóstwo tłuszczu do potraw, tylko po co to wszystko ?
    Święta zawsze się kojarzą z obżarstwem, ale raz do roku przecież można ;)
    mogęprosić jedną babeczkę ? ;>

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...