środa, 4 września 2013

Omlet białkowy z otrębów i wędzonego łososia

Szał zdrowych alternatyw na każdą potrawę.

Składniki:
- 2 białka
- 10g otrębów owsianych
- 20g otrębów pszennych
- 80g wędzonego łososia
- ewentualnie keczup
-sól morska
- pół łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy otręby oraz proszek i dalej miksujemy. Łososia dość drobno siekamy i mieszamy z masą białkową. Smażymy na suchej patelni  ( zwilżonej pędzelkiem w oliwie )  pod przykryciem około 3 minuty i 3 minuty po drugiej stronie. Jeśli omlet ciężko jest przewrócić pomagamy sobie przykrywką od patelni i go zsuwamy. Ozdabiamy kawałkiem łososia i listkiem szpinaku opruszonym solą morską. Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. Nie jadłam białkowego, w ogóle rzadko jadam omlety, ale taki, z wędzonym łososiem (<3) na kolację... o tak! Jest taka możliwość, że znajdzie się jutro wieczorem na moim talerzu, bo nie mam ostatnio coś weny na wymyślanie kolacji i zazwyczaj lądują na talerzu tradycyjne kanapki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie jadłam, ale podoba mi się ;D

      Usuń
  2. Takiego omlecika bym zjadła, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko ok, mało kalorii, tylko klaskać uszami, ale w życiu bym takiego omletu nie zrobiła, no chyba, że białka by mi z czegoś zostały, albo miałabym plan na żółtka;). Bo co, wyrzucić? A w życiu, wolę już zjeść te kalorie z żółtek i wyrzutów sumienia nie mieć, że jedzenie marnuję. Znaczy, zawsze mam kota, ale co robić bez zwierzęcia?;)

    W razie nudy zapraszam do mnie: http://testydiet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam kotka więc problem z głowy, a pomysł na żółtka zawsze się znajdzie chociażby do kruchego ciasta :)

      Usuń
  4. Omlet nie jest czymś, co lubię i co chętnie zjadam, ale ja dzisiaj o czym innym chciałam, robisz fanstatyczne zdjęcia. Jestem laikiem, ale podobają mi się, mają charakter:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to wielki komplement dziękuję :)

      Usuń
  5. Bardzo zdrowy, taki zastrzyk energii o poranku to jest cos, co lubie!

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo zdrowe! otręby mają niski IG dzięki czemu są super składnikiem na śniadanie, brak żółtek oznacza brak kłopotów :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...